The power of advertising
in a demarcated environment.
Types
Native advertising: Storytelling & Sponsored story
Branded content: Advertorial
Case sponsoring
Video advertising
1. Native advertising.
Storytelling
Wat?
Content op maat: promotie van product of dienst via onrechtstreeks aansluitende, inspirerende content
Hoge visibiliteit: website, Linkedin, newsletter, Facebook, YouTube & boost door Social Media campagne op uw artikel(s)
Focus op lead generation
Concreet
Kick-off: Vastleggen doelstellingen en content plan met de juiste formats en verhalen met de klant
Productie
Ontwikkeling overtuigende content
Promotie
Publicatie en promotie op onze kanalen
Rapportage & evaluatie
Opstellen rapport voor klant en evalueren campagne en impact
Voorbeeld Lead generation Private Lease
Kick-off
Leasingbedrijf X wenst leads te genereren op haar private lease gamma
Productie
Artikel hoe Private Lease soms voordeliger is dan aankoop. Lead generation gebeurt door subtiele links naar een specifiek model of promotie
Promotie
Verspreidde publicatie op verschillende kanalen.
Social media boost waar nodig.
Rapportage
Views, clicks en dus potentiele leads.
Strategie
Verschillende artikels gespreid over een aantal maanden Branded channel: Alle verhalen gebundeld op 1 plaats met branding merk (logo en website): Always On.Exclusief eigen banners op Branded Channel
Sponsored story
Wat?
Een betaalde vorm van een redactioneel artikel waarin op een doordachte manier een link met een externe organisatie is gemaakt. Dit type content heeft een daadwerkelijke toegevoegde waarde voor de publishers en haar lezers. Een nadeel van sponsored content is dat er in vrijwel alle gevallen een vermelding staat als ‘sponsored story’ of ‘gesponsord door…’ om aan te duiden dat de redactie niet verantwoordelijk is voor de content.
De procedure is gelijkaardig aan storytelling.
2. Branded content.
Advertorials
Wat?
Voorstelling eigen product of dienst Tekst door adverteerder, mits akkoord redactie Effective Media
Concreet
Tekst van maximaal 350 woorden.
Titel, inleiding van maximum 3 zinnen,
Call to action links in de tekst (max 3 locaties)
Minimaal 3 en maximaal 5 foto’s, zonder logo’s
Overige mogelijkheden: Youtube video / Vimeo link.
Strategie
Verschillende artikels gespreid over aantal maanden
Branded channel: al jouw verhalen gebundeld op 1 plaats.
Op die manier blijft je content leven en is je merk Always On.
Exclusief eigen banners op uw Branded Channel
Overzicht
PRODUCT | Storytelling | Sponsored Story | Advertorial |
---|---|---|---|
What | Editorial article in collaboration with advertiser | Editorial article in collaboration with advertiser – link with product | Branded editorial article in collaboration with advertiser with specific tone of voice – clear link with brand and product |
Logo | NO | NO – only written mention on TOP | YES |
Packshot | NO | YES | YES |
Lead (development & approval) | Effective Media (90%) | EM / Agency-Advertiser (50-50) | EM / Agency-Advertiser (50-50) |
Creation | Effective Media | Effective Media | Agency |
Socal Media Push | Included if necessary | Included if necessary | NO |
Newsletter integration | Included if necessary | Included if necessary | Included if necessary |
3. Case sponsoring.
Wat?
Sponsoring/native advertising in grote dossiers
Concreet
Op vaste tijdstippen in het jaar worden grote dossiers geschreven rond bepaalde topics. Doorheen de dossiers kunnen inline links geplaatst worden naar relevante adverteerders
4. Video advertising.
Wat?
Pre-roll, in-stream & post-roll
Concreet
Integratie van korte advertentie voor, tijdens of na een FLEET online video
Nadelen
Geen clicks mogelijk
Verdienmodel
Voornamelijk integratie op basis van context.
Bv: TCO-quotaties, autotests, interviews met keyplayers uit de sector…
Meer info?
Nancy Gryson
nancy.gryson@effectivemedia.be
0498 12 01 01
Patrick Quatennens
patrick.quatennens@effectivemedia.be
0478 222 333
Digital campaigns
(info)