Content Creatie

Content is King.

Content is een van de belangrijkste onderdelen van een succesvolle marketingstrategie. Sterke inhoud heeft een positief effect op het resultaat, het verbetert uw naamsbekendheid, het imago van uw bedrijf en verhoogt de conversie. Sterke inhoud moet een belangrijke rol spelen bij alles wat u doet. Vooral op het gebied van zoekmachine marketing.

Maar … Content marketing is een endurance sport. Het is arbeidsintensief en het is een proces, geen project. Bij de ontwikkeling van de inhoud is het vooral belangrijk dat je denkt in termen van de bezoeker. Het verstrekken van informatie kan gebeuren in verschillende vormen. Denk aan artikels, foto’s, presentaties, video’s, geluidsfragmenten en brochures.

Een sterke mix van inhoud in combinatie met een gebruiksvriendelijke omgeving resulteert vaak in de beste prestaties. U zult merken dat goede content automatisch wordt gedeeld. Dit heeft een direct effect op het aantal links en bezoekers van uw website. Het creëren van content is dan ook een belangrijk onderdeel van inbound marketing. Potentiële klanten komen vanzelf naar u.

Indrukwekkende cijfers.

 
Content creatie is voor de meeste organisaties van levensbelang:
  • 20 % van alle internet toegang is vanuit gedeelde content.
  • 70 % van de consumenten geeft er de voorkeur aan om een bedrijf te leren kennen door middel van hoofdartikelen, eerder dan door middel van advertenties.
  • 67 % meer leads voor bedrijven met een actieve blog ten opzichte van ondernemingen zonder blog.
  • 80 % van de zakelijke beslissers krijgen liever informatie over een onderneming door middel van redactionele inhoud in plaats van advertenties.
  • 70 % zegt dat ze zich meer betrokken voelen bij een bedrijf dat goede content publiceert.
  • 60 % geeft aan dat de content van bedrijven hen helpt bij het maken van aankoopbeslissingen.

Doe het zelf?

De vraag voor de meeste organisaties is niet of ze moeten starten met het creëren van content, maar wanneer en hoe. De meeste organisaties hebben weinig of geen ervaring inzake het ontwikkelen en regelmatig produceren van redactionele content. Na de vele herstructureringen van de afgelopen jaren zijn veel bedrijven en afdelingen al behoorlijk onderbezet. Laat staan dat ze tijd hebben om content te creëren. Hun voornaamste zorg is: hoe kan ik mijn middelen/mensen gebruiken op de best mogelijke manier?

 

Outsourcing voordelen.

  • Een andere, frisse kijk op uw zaak
  • Meer capaciteit, indien nodig
  • Hogere flexibiliteit
  • Speciale kennis en vaardigheden
  • Gemakkelijker om een coherente stijl op te leggen
  • Maak gebruik van de distributiemogelijkheden van uw partner (eigen blogs, social media-accounts, netwerk, etc)

We zijn er om u te helpen.

Effective Media kan uw content ontwikkelen, van eenvoudige teksten tot uitgebreide papers, van stills tot video’s en geluidsfragmenten. We hebben meer dan 20 jaar in-house expertise in het creëren van content voor diverse (internationale) klanten. Onze specialiteit is automotive, maar we zijn van alle markten thuis.

Tijd dus voor een boeiend gesprek inzake content creatie.