Digital

The power of advertising
in a demarcated environment.


Types

Native advertising: Storytelling & Sponsored story
Branded content: Advertorial
Case sponsoring
Video advertising 


1. Native advertising.


Storytelling

Wat?
Content op maat: promotie van product of dienst via onrechtstreeks aansluitende, inspirerende content 
Hoge visibiliteit: website, Linkedin, newsletter, Facebook, YouTube & boost door Social Media campagne op uw artikel(s) 
Focus op lead generation 

Concreet 
Kick-off: Vastleggen doelstellingen en content plan met de juiste formats en verhalen met de klant

Productie
Ontwikkeling overtuigende content

Promotie 
Publicatie en promotie op onze kanalen


Rapportage & evaluatie
Opstellen rapport voor klant en evalueren campagne en impact  

Voorbeeld Lead generation Private Lease 

Kick-off 
Leasingbedrijf X wenst leads te genereren op haar private lease gamma


Productie
Artikel hoe Private Lease soms voordeliger is dan aankoop. Lead generation gebeurt door subtiele links naar een specifiek model of promotie

Promotie
Verspreidde publicatie op verschillende kanalen.
Social media boost waar nodig.

Rapportage
Views, clicks en dus potentiele leads. 

Strategie
Verschillende artikels gespreid over een aantal maanden Branded channel: Alle verhalen gebundeld op 1 plaats met branding merk (logo en website): Always On.Exclusief eigen banners op Branded Channel


Sponsored story

Wat?
Een betaalde vorm van een redactioneel artikel waarin op een doordachte manier een link met een externe organisatie is gemaakt. Dit type content heeft een daadwerkelijke toegevoegde waarde voor de publishers en haar lezers. Een nadeel van sponsored content is dat er in vrijwel alle gevallen een vermelding staat als ‘sponsored story’ of ‘gesponsord door…’ om aan te duiden dat de redactie niet verantwoordelijk is voor de content.
De procedure is gelijkaardig aan storytelling.

2. Branded content. 


Advertorials

Wat?
Voorstelling eigen product of dienst Tekst door adverteerder, mits akkoord redactie Effective Media

Concreet 
Tekst van maximaal 350 woorden.
Titel, inleiding van maximum 3 zinnen,
Call to action links in de tekst (max 3 locaties)
Minimaal 3 en maximaal 5 foto’s, zonder logo’s

Overige mogelijkheden: Youtube video / Vimeo link.

Strategie 
Verschillende artikels gespreid over aantal maanden
Branded channel: al jouw verhalen gebundeld op 1 plaats.
Op die manier blijft je content leven en is je merk Always On.
Exclusief eigen banners op uw Branded Channel

Overzicht

PRODUCTStorytellingSponsored StoryAdvertorial
WhatEditorial article in collaboration with advertiserEditorial article in collaboration with advertiser – link with productBranded editorial article in collaboration with advertiser with specific tone of voice – clear link with brand and product
LogoNO NO – only written mention on TOP YES
Packshot NO YES YES
Lead (development & approval) Effective Media (90%) EM / Agency-Advertiser (50-50) EM / Agency-Advertiser (50-50)
Creation Effective Media Effective Media Agency
Socal Media Push Included if necessary Included if necessary NO
Newsletter integration Included if necessary Included if necessary Included if necessary


3. Case sponsoring.

Wat?
Sponsoring/native advertising in grote dossiers

Concreet
Op vaste tijdstippen in het jaar worden grote dossiers geschreven rond bepaalde topics. Doorheen de dossiers kunnen inline links geplaatst worden naar relevante adverteerders


4. Video advertising.

Wat?
Pre-roll, in-stream & post-roll

Concreet
Integratie van korte advertentie voor, tijdens of na een FLEET online video

Nadelen
Geen clicks mogelijk

Verdienmodel
Voornamelijk integratie op basis van context. 
Bv:  TCO-quotaties, autotests, interviews met keyplayers uit de sector…


Meer info?

Nancy Gryson
nancy.gryson@effectivemedia.be
0498 12 01 01

Patrick Quatennens
patrick.quatennens@effectivemedia.be
0478 222 333